1. STWORZENIE WIZERUNKU MIASTA ŁODZI W OPARCIU O ZINTEGROWANE DZIAŁANIA
TWÓRCZE PROMUJĄCE SPECYFICZNĄ, A TYM SAMYM WYJĄTKOWĄ TOŻSAMOŚĆ KULTUROWĄ
TEGO OBSZARU,WYNIKAJĄCĄ Z PROCESU DYFUZJI KULTUR – POLSKIEJ, ROSYJSKIEJ,
ŻYDOWSKIEJ I NIEMIECKIEJ.
2. ZMIANA SPOSOBU POSTRZEGANIA TRADYCJI I PERSPEKTYW ROZWOJU MIASTA ŁODZI POPRZEZ
ZAANGAŻOWANIE W DZIAŁANIA TWÓRCZE O CHARAKTERZE ARTYSTYCZNYM, SUBSTANCJI
MATERIALNEJ (ULICA PIOTRKOWSKA,ZESPOŁY FABRYCZNE, ZESPOŁY
FABRYCZNO-REZYDENCJONALNE) I NIEMATERALNEJ (ZASOBY LUDZKIE) MIASTA ŁODZI.
3. INICJOWANIE PROCESU STWORZENIA PROGRAMU STRATEGII ROZWOJU MIASTA, ZGODNEGO
ZE SPECYFICZNYM, WIELOKULTUROWYM GENOTYPEM ŁODZI
4. KOORDYNACJA DZIAŁAŃ I WSPÓŁPRACA Z INNYMI INICJATYWAMI
SPOŁECZNYMI ZMIERZAJĄCYMI DO PROMOCJI MIASTA ŁODZI.
5. PROMOCJA IDEI TOLERANCJI I POJEDNANIA.